1. Verbroken koppelingen
De angst voor verbroken links is terecht. Zijn we tenslotte niet allemaal gefrustreerd door een e-mail met verbroken links? Verbroken links zorgen er niet alleen voor dat uw e-mails onprofessioneel overkomen, maar kunnen ook klanten frustreren, de reputatie van uw merk beïnvloeden en uw marketinginspanningen ineffectief maken.
Oplossing: Begin met het testen van uw e-mails door een kwaliteitstest naar uzelf en een collega te sturen om alle links te controleren. Misschien wilt u ook onze bron bekijken, Campagnechecklist en hulpmiddelen vooraf verzendenvoor een volledig overzicht van waar u op moet letten voordat u het verzendt.
En vergeet niet dat u altijd een verontschuldigingsmail kunt sturen met de juiste link. Iedereen maakt fouten, en de noodzaak om een verontschuldigingsmail te sturen overkomt de besten van ons.
2. Typefouten
Typefouten zijn eenvoudige fouten en verpesten meestal niet de algehele boodschap, maar kunnen wel uw professionaliteit ondermijnen. Typefouten vertellen uw lezers dat u niet de tijd heeft geïnvesteerd om uw berichten aan hen te proeflezen. Als marketeer wil je koste wat het kost typefouten vermijden, maar je eigen fouten kunnen lastig te achterhalen zijn.
Oplossing: Voordat u een e-mail verzendt, leest u deze langzaam voor en concentreert u zich op elk woord. U kunt uw e-mail ook afdrukken om deze te lezen, aangezien het lezen van gedrukte documenten op papier meer aandacht voor details en een beter begrip mogelijk maakt dan lezen op een digitaal scherm. Sommige mensen vinden het ook nuttig om hun exemplaar achterstevoren te lezen. Maar zoek vooral proefleesmaatjes naar wie je je bericht kunt sturen, en vind er tenminste één die bij voorkeur enige redactieervaring heeft.
3. Elementen worden niet weergegeven
Wanneer e-mails de afbeeldingen, kleuren of lettertypen niet weergeven, zullen uw abonnees de e-mail waarschijnlijk niet erg aantrekkelijk vinden, wat er ook voor kan zorgen dat ze zich terugtrekken, of erger nog: zich afmelden. Het is belangrijk om te onthouden dat het feit dat uw berichten op een specifiek apparaat of bij een specifieke e-mailprovider worden weergegeven, niet garandeert dat uw bericht op alle apparaten of bij alle providers wordt weergegeven.
Oplossing: Enkele manieren om deze angst te bestrijden zijn onder meer het sturen van test-e-mails voor kwaliteitsborging naar verschillende collega’s die verschillende e-mailclients gebruiken om te zien hoe uw berichten worden weergegeven, en van daaruit te proberen de probleemoplossing op te lossen. Zorg ervoor dat u uw campagne altijd test op zowel desktop- als mobiele apparaten.
4. Minder dan optimale resultaten
Er ontstaat veel opwinding als we e-mails versturen, vooral als deze deel uitmaken van een nieuwe campagne. Maar marketeers kunnen zich soms zorgen maken over de mogelijkheid van slechte resultaten, omdat een mislukte campagne verstrekkende gevolgen kan hebben, zoals verspilling van middelen, lage conversiepercentages, slechte merkperceptie en meer.
Oplossing: Om de angst voor minder dan optimale resultaten te overwinnen, moet je jezelf eerst toestaan dingen uit te proberen. Bij e-mailmarketing draait alles om verfijning, dus niet elke e-mail hoeft een groot succes te worden. Inzicht krijgen in wat niet werkt, is net zo nuttig als inzicht krijgen in wat wel werkt.
Om uw kansen op een succesvolle campagne te vergroten, moet u allereerst een duidelijk doel voor uw campagne hebben, zoals het stimuleren van betrokkenheid, het stimuleren van verkopen, het stimuleren van aanmeldingen of registraties. Zorg ervoor dat de inhoud die u naar klanten stuurt, aan dat doel voldoet door een duidelijke call-to-action te hebben. Wij raden ook aan A/B-testen elementen, in plaats van aannames te doen over welke inhoud en elementen zullen resoneren met uw publiek.
A/B-testelementen zoals de onderwerpregel, inhoud, ontwerp en timing zorgen ervoor dat u de inhoud aan uw publiek levert wil te ontvangen, wat kan leiden tot een hogere betrokkenheid en meer conversies. Emma by Marigold maakt A/B-testen eenvoudig en gemakkelijk.
U kunt ook een voorbeeld van uw campagne bekijken met live gegevens om er zeker van te zijn dat de juiste dynamische inhoud wordt weergegeven voor de juiste doelgroep. Bekijk en analyseer altijd elk campagneresultaat en zoek naar manieren om te optimaliseren en te verbeteren.
5. Verzenden naar de verkeerde lijst
Uw lijsten zijn belangrijk en u wilt nooit de verkeerde e-mail naar de verkeerde groep sturen. Het sturen van een campagne naar de verkeerde doelgroep kan ernstige gevolgen hebben. Deze fout kan de reputatie van uw merk schaden, ertoe leiden dat ontvangers u als spam markeren, impact hebben op segmentatie-inspanningen, resulteren in slechte betrokkenheid en een slechte ROI, en meer.
Oplossing: Om deze implicaties te voorkomen, zijn het onderhouden van schone en up-to-date e-maillijsten, het implementeren van strikte segmentatiepraktijken en het regelmatig controleren van de ontvangerslijsten voordat een e-mailcampagne wordt verzonden – al deze stappen noodzakelijk.
Zorg ervoor dat uw lijsten correct zijn gelabeld en probeer een duidelijke en logische naamgevingsconventie te volgen die alle teamleden die toegang hebben tot uw account kennen en begrijpen. De naam van uw abonneelijst moet ook beschrijvend zijn en u helpen gemakkelijk te identificeren welke klanten op welke lijsten staan. Zorg ervoor dat u potentiële lijstleden uitsluit van wie u de e-mail mogelijk niet wilt ontvangen. Controleer ten slotte altijd of u naar de juiste lijst verzendt voordat u verzendt.
Druk onbevreesd op “verzenden”
Het is normaal dat u zich ongerust voelt voordat u e-mailcampagnes verzendt, maar laat angst u er niet van weerhouden nieuwe wegen in te slaan en succes te boeken. Fouten kunnen zeker gebeuren als je geen checklist hebt, en dat is absoluut als het om e-mail gaat. Met behulp van de bovenstaande lijst met oplossingen raden we u aan een checklist voor het verzenden van e-mails te maken die u en uw collega’s kunnen volgen voordat u op ‘verzenden’ klikt. U zult uw angsten beter kunnen verlichten en u zelfverzekerd voelen elke keer dat u op Verzenden drukt.