Of je nu nieuw bent bij SEO of een ervaren SEO-junkie bent, je kunt het belang van inhoud niet ontkennen om goed te scoren in zoekmachines zoals Google en Bing.
Google heeft vaak verwezen naar het idee dat ‘content koning is’ en heeft het gebruik van content door de jaren heen zeer belangrijk gemaakt voor hun algoritmen. Zoals de EEAT-update (expertise, ervaring, autoriteit en betrouwbaarheid) en de Google Helpful Content Update van vorige maand, waarbij websites werden beloond of gedegradeerd op basis van de kwaliteit en behulpzaamheid van hun inhoud.
Met dit in gedachten spreken we met enkele branche-experts en groeiende bedrijven om te begrijpen hoe zij content gebruiken om autoriteit in hun branche op te bouwen.
Maak handleidingen met statistieken
“Voor een nieuw of bestaand merk is het altijd handig om blogposts en handleidingen aan hun website toe te voegen”, legt Richard Allan, medeoprichter van Energy Startup, uit. Verwarmbaar.
“Het hebben van veel inhoud laat zien dat je inhoud hebt en een website met 50 pagina’s en berichten zal waarschijnlijk hoger scoren dan een site met slechts 5 of 10.”
Het is echter een zeer goede manier om autoriteit te verwerven door deze inhoudsstatistieken te laten sturen en aan te scherpen op echte dingen waar mensen naar op zoek zijn.
“Dus in plaats van de top 10 tips hiervoor toe te voegen of hoe u daarop geld kunt besparen, overweeg dan zinnen zoals deze hieronder en zorg ervoor dat u belangrijke statistieken hoog op de pagina en in de metadata toevoegt om deze te laten opvallen in de SERP’s .”
- Hoeveel procent van de mensen gebruikt ….
- Hoeveel mensen hebben …
- Hoeveel mensen wel/niet….
- Hoeveel geld kan worden bespaard door…
- Hoeveel mensen in de VS/VK zijn…
- Hoeveel is deze (naam)branche waard?
- Hoeveel mensen in de VS gebruiken …
“Veel gebruikers en zelfs journalisten zijn op zoek naar die geweldige statistiek, dus je moet deze heel vroeg en duidelijk kunnen laten zien en ondersteund kunnen worden door een sterke bron.”
“Je zult ook merken dat dit helpt bij het opbouwen van natuurlijke links, want als je bovenaan staat voor een goede zin of een op statistische basis gebaseerde vraag, zal een journalist op natuurlijke wijze naar je linken en heel vaak nemen ze gewoon een van de eerste bronnen die ze op Google zien. als feit. Je zou verbaasd zijn hoeveel eenvoudige en kwalitatieve links je zou kunnen genereren.”
De lay-out van de inhoud is cruciaal
“Hoe u uw inhoud presenteert, is erg belangrijk”, legt Justine Gray van het inhoudsplatform uit. Trending-impact.
Om echt educatief, gezaghebbend en informatief te zijn, moet je de inhoud zeer smakelijk en gemakkelijk verteerbaar maken. Dit kan zo simpel zijn als het toevoegen van belangrijke opsommingen aan het begin van de inhoud om een overzicht te geven, het gebruik van korte alinea’s om duidelijke punten te maken en het gebruik van grafieken of afbeeldingen met gegevens om de inhoud te laten opvallen. Belangrijk is dat u al vroeg op de informatie ingaat en twijfels vermijdt om het aantal woorden te vergroten.
“Een leuke functie om je tekst te ordenen is onder meer het gebruik van accordeontabbladen voor veelgestelde vragen, vervolgkeuzemenu’s en klikbare tabbladen bovenaan de pagina die je rechtstreeks naar het gewenste gedeelte brengen”, zegt Gray.
Gebruik mensen en gezagsdragers
Google heeft meer gewicht toegevoegd aan het gebruik van auteurs, gastschrijvers en echte expertise achter eventuele handleidingen of blogposts.
Met verwijzing naar de recente Google Helpful Content Update zullen webmasters meer autoriteit verwerven door een echt gezicht of teamlid duidelijk als auteur te laten vermelden op een stukje inhoud, inclusief landingspagina’s en blogposts.
Het zeggen van dingen als ‘gereviseerd door’ en ‘bewerkt door’ zal veel geloofwaardigheid toevoegen, vooral als het een biografie heeft die relevante kwalificaties bevat of jarenlange ervaring suggereert – en dit is perfect voor de medische en financiële sector.
Bovendien kunnen auteurs hun Linkedin- en Twitter-profiel aan hun biografie toevoegen voor extra effect.
“We hebben ontdekt dat het gebruik van gastschrijvers die experts zijn in hun vakgebied een grote meerwaarde biedt”, legt dr. Max Linden, oprichter van De Hawker Online. “Het vinden van mensen die bedrijven runnen, volgers hebben of zichzelf graag op de voorgrond plaatsen, is een goed begin.
“Niet alleen is de inhoud van gasten en experts inzichtelijker en persoonlijker, maar je kunt deze ook delen op je sociale netwerk en dat van hen om het bereik te maximaliseren.”
Gebruik niet alleen tekst, maar ook video
“Zoals we tegenwoordig allemaal weten, is inhoud niet alleen tekstueel, maar ook zeer visueel”, vertelt Dean Benzaken, medeoprichter van Technovolutionair.
“Met behulp van AI zijn er veel manieren om uw bestaande inhoud snel om te zetten in spraaknotities waarop mensen kunnen klikken en horen op de pagina.”
Bovendien voegen video’s grote waarde toe aan elk stukje inhoud, en je beschikt over een aantal fantastische tools om je hierbij te helpen. Dus als je een lange video hebt, kun je Opus gebruiken om deze op te splitsen in 10 kleinere video’s inclusief ondertiteling, of je kunt Synthesia gebruiken om een AI-avatar te maken om de tekst automatisch te genereren. De mogelijkheden zijn enorm om uw inhoud te laten opvallen en autoriteit in uw ruimte te creëren.