Het is waar: marketeers denken niet meer zo vaak aan het openen van e-mails als vroeger. Maar om uw lezer de daadwerkelijke inhoud van uw e-mail te laten zien – om die conversie te maken – moet u ervoor zorgen dat ze de e-mail daadwerkelijk openen. Hun betrokkenheid begint met een onderwerpregel die hun aandacht trekt en die ze niet zomaar wegvegen en verwijderen.
Als u moeite heeft met het schrijven van openhartige onderwerpregels en uw campagnes altijd lijken weg te zinken in een poel van mislukte marketing, hoeft u zich geen zorgen te maken: u bevindt zich in goed gezelschap, want wij kunnen u helpen. Wij zijn van mening dat e-mailonderwerpregels in de hoofden van e-mailmarketeers moeten staan, omdat ze rechtstreeks verband houden met de openingspercentages. Een onderwerpregel begint de ervaring van een lezer met een e-mailcampagne, en in een steeds meer afleidende wereld kan deze ook de ervaring ermee beëindigen als deze niet boeiend genoeg is.
De meest kritische factoren waarmee u rekening moet houden
Twee cruciale factoren waarmee u rekening moet houden bij het maken van uw campagnes zijn uw individuele abonnees en de evoluerende trends op het gebied van e-mail. Vergeet nooit: mensen zien uw e-mails daadwerkelijk in hun inbox… dus het is belangrijk om te onthouden dat er nog iemand aan de andere kant van de lijn is, meer dan een statistiek. De tweede factor is dat merken zich gemakkelijk moeten aanpassen aan de manier waarop technologie, marketing en conversatietrends in de loop van de tijd veranderen. De dynamische kwaliteit van zowel de menselijke natuur als de reclame betekent dat de best practices op het gebied van onderwerpregelgeving voortdurend zullen evolueren, dus het is aan jou om op de hoogte te blijven.
Zes regels voor betrokkenheid
Het doel is om geweldige onderwerpregels te schrijven die uw lezers boeien en ervoor zorgen dat uw e-mails worden geopend. Dit is waar u rekening mee moet houden als u openwaardige onderwerpregels probeert te schrijven voor rumoerige inboxen in het huidige digitale landschap.
- Hou het kort: Onderwerpregels moeten zo kort mogelijk zijn, maar toch voldoende informatie bevatten om uw boodschap over te brengen. Het kan nuttig zijn om te weten welke e-mailclients uw abonnees gebruiken, maar dit is niet altijd mogelijk. Houd er rekening mee dat mobiele apps zoals Gmail over het algemeen alles na 40 tekens afbreken, tenzij de lezer de melding naar beneden sleept om de informatie uit te vouwen.
- Segmenteer uw doelgroep: Stuur niet dezelfde generieke onderwerpregel naar uw hele lijst. In plaats daarvan segmenteert u uw lijst op verschillende demografische gegevens of gedragingen om relevantere e-mailonderwerpregels voor unieke groepen te creëren. Deze segmentatie met de onderwerpregels van uw e-mail zou zeker uw openpercentages moeten helpen verhogen.
- Persoonlijk worden: Mensen verwachten gepersonaliseerde inhoud. Naast het gebruik van de naam van elke abonnee, worden de beste onderwerpregels voor openingspercentages samengesteld op basis van de unieke informatie die u heeft verzameld over locaties of interesses. Deze informatie moet de informatie zijn die uw abonnees openlijk met u hebben gedeeld, rechtstreeks aan u: gegevens van geen enkele partij.
- Wees specifiek, maar toch beknopt: Welke e-mail opent u eerder? “Jammmm, mac en kaas” of “Jammmm, spek en witte truffel mac en kaas.” Mensen zullen niet de tijd nemen om zich af te vragen of uw e-mail hen zou kunnen interesseren. Laat ze meteen weten wat er in zit door specifiek te zijn in uw onderwerpregel.
- Gebruik taal die actie uitlokt: Maak uw voorstel vanaf het begin duidelijk: hoe wilt u dat uw lezers actie ondernemen? wat wil je dat ze doen? Eten, winkelen, doneren, dragen, ontspannen, luisteren? Gebruik werkwoorden die lezers helpen te visualiseren dat ze actie ondernemen. Zorg er echter voor dat u spamwoorden vermijdt.
- Stuur e-mails op het juiste moment: In onze Benchmarkrapport voor e-mailmarketing 2022hebben we in 2021 meer dan 100 miljard e-mails geanalyseerd die via onze platforms zijn verzonden om de meest uitgebreide benchmarkgegevens en e-mailmarketingstatistieken tot nu toe te verkrijgen. Als we de e-mailstatistieken per dag bekijken, lijkt er niet zoveel verschil te bestaan in de manier waarop e-mails op een bepaalde dag presteren. Uiteindelijk ontdekten we dat weekdagen, zoals gewoonlijk, de neiging hebben om het beste te presteren. En de laagste verlovingscijfers vallen in het weekend.
Beste dagen voor het verzenden van e-mails
- Beste dag met de hoogste openingspercentages voor e-mails: maandag (22,0%)
- Beste dag met hoogste klikfrequenties: dinsdag (2,4%)
- Beste dagen met de hoogste click-to-open-percentages: woensdag en dinsdag (10,8%)
- Het afmeldingspercentage per e-mail was de hele week vrijwel gelijk (0,1%)
Slechtste dagen voor het verzenden van e-mails
- Slechtste dag met de laagste openingspercentages voor e-mails: zondag (20,3%)
- Slechtste dagen met de laagste klikfrequenties: zaterdag en zondag (2,1%)
- Slechtste dag met de laagste click-to-open-percentages: vrijdag, zaterdag, zondag (10,1%)
Hoewel deze gegevens academisch interessant zijn, moet u uw eigen publiek zorgvuldig in overweging nemen en e-mailtests uitvoeren voordat u hele dagen vrijhoudt van uw campagnekalender.
Cruciale punten voor succesvolle onderwerpregels
- Houd de onderwerpregel kort: tussen 7 woorden en 41 tekens
- Maak de onderwerpregel uniek voor de ontvanger
- Neem de tijd om uw onderwerpregels te A/B-testen
- Vergelijk open rate-gegevens en breng aanpassingen aan
- Maak een onderwerpregel die u zou openen!
Schrijf open-waardige onderwerpregels die tot conversies leiden
Om succesvolle onderwerpregels te creëren, test u ze, optimaliseert u ze en verbetert u ze. Gebruik deze essentiële tips om te brainstormen, maar beschouw deze lijst niet als een reeks stappen voor elke onderwerpregel. In plaats daarvan moet u uw favoriete onderwerpregels eens opschudden en enkele variaties op deze lijst testen om te zien waar uw publiek het beste op reageert.
Voor meer informatie over e-mailtesten, bekijk onze blog over A/B-testen. Of haal de gids, De ultieme checklist voor personalisatie van e-mailmarketing.